Typy graczy, część 1.
20/11/2018
IN Artykuły
Przerobiliśmy już typy postaci to teraz przechodzimy do typów graczy. Bo każdy z nas, graczy RPGowych, ma swoje naleciałości, i kiedy siadamy do wspólnej gry to od razu wiemy czego się po danej osobie spodziewać. Pierwsze 4 typy – do dzieła!
Kostkowiec
Historia na sesji jest tylko koniecznym elementem aby w pewnym momencie rozegrać ciekawą partię walki na kostki i pokazać jakiego przepaka się ma. Kostkowiec najchętniej rzucałby kostkami kiedy tylko się da. Co nie znaczy, że nie potrafi opisywać swoich działań. Dla niego po prostu ważniejsze jest to co wypadnie na kościach
Opowiadacz
Mechanika na sesji jest tylko koniecznym elementem aby rozegrać spory lub sytuacje, które powinny być losowe. Gdyby tylko było można usunąłby mechanikę w ogóle. Co nie znaczy, że nie potrafi z niej korzystać. Po prostu uważa, że dobrym opisem i rozsądkiem można stworzyć lepszą wspólna historię.
Mistrz Gry
Tyle lat głównie prowadzi, że jako gracz nie może się pozbyć nawyków MG. Kreuje świat, wymyśla co w danej chwili powinien zrobić NPC, kłóci się z obecnym MG z pozycji autorytetu i myśli o historii na sesji w sposób wielowarstwowy jak MG, często nie pasujący do inteligencji postaci.
Dziewczyna / Chłopak Mistrza Gry
Przyzwyczajona(y) do rozpieszczania przez swoją połówkę, oczekuje tego samego na sesji. Jej (jego) postaci najczęściej się wszystko udaje. Przez to, że gracz i MG często znają się jak łyse konie gracz dostaje super dopasowane pod siebie przygody, które sprawiają mu mnóstwo radości. Niekiedy przechodzi to w formę skrajną kiedy gracz wymusza na MG pewne zachowania i uległość ze względu na ich związek (nikt nie chce focha bo postać otrzymała bliznę, albo coś jej się nie udało i nie była super cudowna – w końcu RPG to tylko RPG a życie to życie).
Muzyczka: https://www.youtube.com/watch?v=sCoJvu8PF7Q
Masz jakiś pomysł na komiks? Podziel się!